myClub-ohjeet
Seuran harrastajaSeuran toimihenkilöAPITakaisin myClubiin
Seuran toimihenkilö
Seuran toimihenkilö
  • Johdanto toimihenkilöille
  • Uudet ominaisuudet
  • Mobiilisovellus
  • myClub-käyttöönotto
    • Tilaus
    • Asetukset
    • Tietosuojaseloste
    • Tiedotus ja käytön aloittaminen
  • Asetukset
    • Jäsenet
    • Tapahtumat
    • Ryhmät
    • Laskutus
    • Viestintä
    • Sopimukset
    • Roolit (toimihenkilöiden käyttöoikeudet)
    • Tietosuoja
    • Tyylit
  • Jäsenet
    • Lisääminen järjestelmään
    • Lisääminen ryhmään
    • Poistaminen ryhmästä
    • Poistaminen järjestelmästä
    • Duplikaatin poisto
    • Jäsentiedot
    • Suodattimet
    • Kokoelmat
    • Perheet
    • Saavutukset
    • Yhteistyökumppani
    • Liitäminen verkkosivulle
    • Muutokset
    • Käyttöesimerkkejä
  • Laskutus
    • Laskun luonti
    • Tuotteen luonti
    • Alennukset
    • Erääntyneet laskut
    • Maksusuoritukset
    • Viitemaksut
    • Hyvityslaskut
    • Maksusuorituksen korjaaminen
    • Excel-tiedostoon vienti
    • Laskujen tulostus
    • Poikkeustapaukset laskuissa
    • Käyttöesimerkkejä
    • Kuukausiveloitukset
  • Tapahtumat
    • Luonti ja asetukset
    • Jäsenen ilmoittaminen
    • Ennalta valittu kokoonpano
    • Läsnäoloseuranta
    • Vieraileva jäsen
    • Poistaminen
    • Tapahtumien tuonti
    • Excel-tiedostoon vienti
    • Liittäminen kotisivuille
    • Kurssi-ilmoittautumistapahtumat
    • Käyttöesimerkkejä
  • Kurssit
    • Luonti ja asetukset
    • Aikataulu
    • Osallistujat
    • Liittäminen kotisivuille
  • Viestintä
    • Tiedotteet
    • Sähköpostit
    • Tekstiviestit
    • Viestipohjat
    • Liittäminen kotisivuille
    • Käyttöesimerkkejä
  • Yleisiä ohjeita
    • Palvelulaskutus
    • Käyttöliittymä
    • Omat toimihenkilöasetukset
    • Kirjautuminen
    • Video-ohjeita
  • Lisäpalvelut
    • Yleistä
    • Aulamoodi
    • Kirjanpito
      • Käyttö
      • Netvisor
      • Procountor
    • Kotisivupaketti
    • Materiaalipankki
    • Pankkiyhteys
    • Palloliitto
      • Pelipassien lataus myClubiin
      • Pelaajien vienti Pelipaikkaan
    • Qridi Sport
    • Saatavien hallinta
    • SMS
    • Taloushallinto
    • Tuotteet
      • Käyttöönotto
      • Luonti ja hallinta
      • Sovellusesimerkkejä
    • Verkkokauppa
    • Verkkolaskutus
    • Verkkomaksut
      • Paytrail
    • Vuorosuunnittelu
      • Asetukset
      • Varattavat ajat
      • Vuorot
      • Verkkokauppa
      • TASO-integraatio
    • myClub Connect
      • Toiminnallisuudet
      • myClub Connect tietosuojaohje
    • Harrastekalenteri
Powered by GitBook
On this page
  • Sähköpostin lähetys Jäsenet-sivulta
  • Sähköpostin lähetys Tapahtumat-sivulta
  • Sähköpostin lähetys Viestintä-sivulta
  • Sähköpostiviestin toimituksen rajaus
  • Sähköpostin allekirjoitus
  • Yksittäisen jäsenen viestien filtteröinti
  • Viestien personointi

Was this helpful?

  1. Viestintä

Sähköpostit

PreviousTiedotteetNextTekstiviestit

Last updated 1 month ago

Was this helpful?

Toimihenkilö voi lähettää myClubilla sähköpostiviestejä helposti joko koko seuralle, tietylle ryhmälle, tarvittaessa vain muutamalle jäsenelle tai pelkästään näiden huoltajille. Koska jäsenet itse ylläpitävät yhteystietojaan, on toimihenkilöllä saatavilla aina ajantasaisen yhteystiedot.

Jäsenet itse myös määrittävät, kenelle jäsentilin käyttäjistä seuran viestit menevät. Jäsentilille voidaan siis määritellä, että vain toinen vanhempi saa viestit sähköpostiinsa. .

Sähköpostiviestin voi lähettää helposti muutamalla eri tavalla riippuen käyttötilanteesta. Usein kätevintä on lähettää sähköposti valitsemalla jäsenet suoraan jäsenlistalta tai valitsemalla tietyn tapahtuman jäsenet. Toki viestin lähetys onnistuu myös viestintäosiosta.

Huomaa

Mikäli valitsemasi vastaanottajan nimi näkyy punaisella ja viedessäsi hiiren ko. jäsenen nimen päälle tulee ilmoitus Viestiä ei voida toimittaa, harrastajan jäsenkortissa ei ole yhtään sähköpostiosoitetta valittuna kohdassa Yhteisön viestit.

Jäsen on siis valinnut , ettei halua vastaanottaa viestejä seuralta. Mikäli epäilet, että jäsen on tehnyt valinnan virheellisesti, voit päivittää valinnan jäsenkortin kohdassa Viestiasetukset.

Vinkki

Mikäli sähköposti jostain syystä ei mene perille, tarkista

Sähköpostin lähetys Jäsenet-sivulta

  1. Mene Jäsenet-sivulle ja valitse haluamasi ryhmä ja suodata jäsenet esiin, joille haluat viestin lähettää.

  2. Valitse jäsenet taulun vasemmasta sarakkeesta ja valitse toiminto Uusi sähköposti.

  3. Muokkaa tarvittaessa vastaanottajalistaa lisäämällä tai poistamalla jäseniä.

  4. Määrittele, saavatko muut toimihenkilöt nähdä viestin.

  5. Lisää aihe, sisältö, mahdolliset liitteet ja muotoile viesti.

  6. Klikkaa Lähetä heti, mikäli viesti voidaan toimittaa samantien. Klikkaa Tallenna luonnos, mikäli haluat tallentaa viestin muokkausta ja myöhempää lähetystä varten. Klikkaa Ajasta lähetys, mikäli haluat viestin lähtevän tiettynä ajankohtana. Mikäli ajankohdaksi valitaan menneisyys, toimitetaan viesti samantien. Jos valitaan Ajasta lähetys, viestiä voidaan muokata valittuun hetkeen asti Viestintä-sivun kautta.

Sähköpostin lähetys Tapahtumat-sivulta

  1. Mene Tapahtumat-sivulle ja avaa haluamasi tapahtuma.

  2. Valitse jäsenet taulun vasemmasta sarakkeesta ja valitse toiminto Uusi sähköposti.

  3. Muokkaa tarvittaessa vastaanottajalistaa lisäämällä tai poistamalla jäseniä.

  4. Määrittele, saavatko muut toimihenkilöt nähdä viestin.

  5. Lisää aihe, sisältö, mahdolliset liitteet ja muotoile viesti.

  6. Klikkaa Lähetä heti, mikäli viesti voidaan toimittaa samantien. Klikkaa Tallenna luonnos, mikäli haluat tallentaa viestin muokkausta ja myöhempää lähetystä varten. Klikkaa Ajasta lähetys, mikäli haluat viestin lähtevän tiettynä ajankohtana. Mikäli ajankohdaksi valitaan menneisyys, toimitetaan viesti samantien. Jos valitaan Ajasta lähetys, viestiä voidaan muokata valittuun hetkeen asti Viestintä-sivun kautta.

Sähköpostin lähetys Viestintä-sivulta

  1. Mene Viestintä > Viestit -sivulle ja valitse haluamasi ryhmä aktiiviseksi.

  2. Klikkaa Uusi sähköposti.

  3. Klikkaa Lisää vastaanottajat ja valitse listalta tai suodata esiin jäsenet, joille haluat viestin lähettää.

  4. Määrittele, saavatko muut toimihenkilöt nähdä viestin.

  5. Lisää aihe, sisältö, mahdolliset liitteet ja muotoile viesti.

  6. Klikkaa Lähetä heti, mikäli viesti voidaan toimittaa samantien. Klikkaa Tallenna luonnos, mikäli haluat tallentaa viestin muokkausta ja myöhempää lähetystä varten. Klikkaa Ajasta lähetys, mikäli haluat viestin lähtevän tiettynä ajankohtana. Mikäli ajankohdaksi valitaan menneisyys, toimitetaan viesti samantien. Jos valitaan Ajasta lähetys, viestiä voidaan muokata valittuun hetkeen asti Viestintä-sivun kautta.

Sähköpostiviestin toimituksen rajaus

Sähköpostiviestiä lähettävä toimihenkilö voi halutessaan rajata viestin toimituksen esimerkiksi pelkästään jäsenten huoltajiin. Rajausta voidaan käyttää esimerkiksi, jos tiedotettava asia koskee pelkästään huoltajia. Valinta tehdään viestin muokkausikkunassa. Valittavissa on kolme vaihtoehtoa:

  • "Jäsenelle ja huoltajille". Tällä valinnalla viesti toimitetaan kaikkiin osoitteisiin, jotka jäsenet ovat määrittänyt vastaanottamaan seuran viestejä.

  • "Vain jäsenelle". Tällä valinnalla viesti toimitetaan vain jäsenen tietoihin merkittyyn sähköpostiosoitteeseen ja jos tähän osoitteeseen on valittu vastaanottaa seuran viestejä. Mikäli viestejä ei tähän osoitteeseen haluta, näkyy nimi punaisella ja viedessä hiiri kyseisen nimen päälle tulee ilmoitus "viestiä ei voida toimittaa".

  • "Vain Jäsenen huoltajille". Tällä valinnalla viesti toimitetaan vain jäsenen huoltajien sähköposteihin ja jos näihin osoitteisiin on valittu vastaanottaa seuran viestejä. Mikäli viestin vastaanottajaksi on valittuna sellaisia jäsentilejä, joihin yksikään huoltaja ei halua viestejä, näkyy nimi punaisella ja viedessä hiiri kyseisen nimen päälle tulee ilmoitus "viestiä ei voida toimittaa".

Sähköpostin allekirjoitus

Jokainen toimihenkilö voi luoda itselleen yksilöllisen allekirjoituksen. Tämä onnistuu menemällä omiin toimihenkilöasetuksiin oikean yläkulman avatar-valikon kautta.

  • Valitse Käytä oletusta tai Käytä omaa.

  • Jos valitaan Käytä omaa, muokkaa allekirjoitus halutunlaiseksi. Allekirjoitusta voi muokata myöhemmin samasta paikasta.

Yksittäisen jäsenen viestien filtteröinti

Jos toimihenkilö ei ole varma onko jokin haluttu viesti tavoittanut tietyn jäsenen, tämän tarkistaminen käy helposti. Yksittäiselle jäsentilille toimitettujen viestien filteröinti onnistuu kahdella tapaa.

  1. Avaamalla jäsentilin jäsenkortin ja valitsemalla välilehti "viestit". Selaimeen avautuu uusi välilehti, jossa jäsenelle lähetetyt viestit on filtteröitynä.

  2. Viestit voi filteröidä myös itse menemällä Viestintä-> Viestit -sivulle. "Lisää suodatin" -valikosta valitaan "valitse vastaanottaja. Listasta voidaan valita useampi jäsen, joiden viestejä halutaan tarkastella.

Viestien personointi

Sähköpostiviestejä on mahdollista personoida käyttäen vastaanottajan jäsentietoihin tallennettuja tietoja. Näin voidaan esimerkiksi massana lähettää sama viesti sadalle vastaanottajalle, mutta viesti muokkautuu automaattisesti vastaanottajan mukaan "Moikka @etunimi."

Personointiin voidaan käyttää kaikkia jäsenkenttiä poislukien seuraavan tyyppiset kentät:

  • Arkaluontoinen tieto

  • pitkä teksti

  • kuva

  • tiedosto

Personointi tapahtuu kirjoittamalla @-merkki viestikenttään ja tämän jälkeen valitsemalla listasta haluttu jäsenkenttä käyttöön. Tämä voidaan tehdä myös valitsemalla kirjoitustyökaluriviltä @-merkki ja tämän jälkeen valitaan haluttu jäsenkenttä. Viestin kirjoitushetkellä näkyvillä on ainoastaan personoinnissa käytetty kenttä, lopullinen tieto näkyy vastaanottajan viestissä sen mukaan, kenelle viesti toimitetaan.

Myös toimihenkilö voi säätää tarvittaessa viestiasetuksia
viestiasetuksissaan
Ongelmatilanteita sähköpostien vastaanottamisessa