Käyttöliittymä
Last updated
Last updated
Toimihenkilöiden käyttöliittymään (hallintapuolelle) on pääsy seurojen toimihenkilöillä kuten työntekijöillä, joukkueenjohtajila, valmentajilla ja rahastonhoitajilla. Jäsenhallinta, laskutus, tapahtumien luonti ja hallinta sekä viestintä hoidetaan toimihenkilöiden käyttöliittymän kautta.
Kaikista hallintapuolen sivuista on omat ohjeensa, joihin pääset tutustumaan vasemman reunan valikosta. Alla olevien johdantovideoiden voit tutustua sivujen perustoimintaperiaatteisiin.
Huomaa
Mikäli tarvitset pääsyn toimihenkilön käyttöliittymään ja hallinnoimaan esimerkiksi joukkuettasi, pyydä seuran myClub-vastaavaa (pääkäyttäjää) lisäämään sinulle rooli.
Päävalikko on asemoitu sivulle, josta valitaan käsiteltävä asiakokonaisuus. Voit pienentää tai suurentaa päävalikon klikkaamalla nuolen kuvaa päävalikon alaosassa. Pienentämällä päävalikon saat taulunäkymään lisää tilaa leveyssuunnassa.
Jotta luotavat tapahtumat, laskut, jäsenet ja tiedotteet kohdistuvat oikealle ryhmälle, tulee sinun muistaa aina ennen toimintoa valita oikea ryhmä aktiiviseksi. Valitse aktiivinen ryhmä sivun yläosasta klikkaamalla ryhmän nimeä tai pientä nuolikuvaketta ryhmän nimen oikealla puolella.
Iso osa toimihenkilön suorittamista toimenpiteistä tapahtuu eri aihealueiden (Jäsenet, Laskutus, Tapahtumat, Viestintä) sivuilla avautuvan taulun kautta.
Uuden rivin (esim. jäsenen, tapahtuman, viestin) luominen, lisääminen tai listan vieminen tiedostoon tapahtuu taulun toimintopainikkeista taulun yläriviltä.
Voit määritellä taulussa näytettävät sarakkeet ja niiden järjestyksen klikkaamalla hammasratas-kuvaketta, joka löytyy taulun otsikkorivin vasemmalta reunalta. Valittu sarakkeiden järjestys jää käyttäjälle talteen.
Voit järjestää kaikki taulun rivit klikkaamalla haluttua otsikkosaraketta. Valittu järjestys jää käyttäjälle muistiin ja järjestyksen voit vaihtaa vastakkaiseksi klikkamalla samaa saraketta uudelleen. Esimerkiksi jos haluat järjestää aakkosjärjestykseen nimen mukaan tai iän perusteella, voit käyttää järjestämistoimintoa.
Kun haluat tehdä toiminnon monelle listan riville samanaikaisesti, valitse rivit taulun vasemmasta sarakkeesta. Kun valitset taulun rivejä, taulun yläosassa oleva Valitse toiminto -valikko aktivoituu. Valitse toiminto -valikosta voit suorittaa massatoiminnon valituille riville.
Voit suodattaa taulun rivejä myös suodattimilla, jotka suodattavat järjestelmään tallennetun tiedon perusteella taulun rivejä. Klikkaa Lisää suodatin taulun yläreunan oikeasta laidasta ja valitse haluamasi suodattimet.
Voit lisätä useampia suodattimia käyttöön samanaikaisesti, jolloin saat helposti suodatettua käyttötapaukseen tarpeelliset rivit näkyviin. Lue lisää.
Pikahaku on aina näkyvissä taulun yläpuolella. Voit hakea esimerkiksi jäsentä, huoltajaa tai tapahtumaa pikahaulla.
Kun haluat tehdä toiminnon yksittäiselle riville, voit käyttää rivitoimintoa, jonka saat aktivoitua klikkaamalla rivin vasemmasta reunasta löytyvää kolmipistevalikkoa tai klikkaamalla hiiren oikealla painikkeella. Halutun toiminnon voit suorittaa avautuvasta valikosta.
Voit määritellä taulukohtaisesti näyttörivien lukumäärän taulun alaosasta.
Kun haluat viedä taulun rivit (esimerkiksi jäsentiedot tai laskut) tiedostoon, voit klikata taulun yläpuolelta Vie tiedostoon. Voit valita taulukkolaskenta-tiedostoon vietävien sarakkeet ja sarakkeiden järjestyksen. Valinta tallentuu automaattisesti käyttäjäkohtaiseksi asetukseksi.
Näkymäkohtaisia lisätoimintoja löytyy näkymän otsikon alapuolelta.