Usein kysyttyä
Seuran laskutusosoitteen muutos
Mikäli seuran laskutustiedot (esim. Taloudenhoitajan s-posti) vaihtuu, voi ne päivittää sivulla Asetukset > Sopimukset. Samalla sivulla voi myös päivittää seuran verkkolaskutusosoitteen, jos seura haluaa vastaanottaa myClub-palvelulaskut e-laskuina.
Miksi valmentaja ei pääse kirjautumaan myClub Coach -sovellukseen?
Jos valmentaja ei pääse sisään myClub Coach -sovellukseen, syy on yleensä puuttuvassa roolissa tai käyttöoikeudessa. Tarkista seuraavat asiat:
1.Onko henkilölle määritelty oikea rooli (Asetukset > Roolit)?
- Jos roolia ei ole lisätty, sovellus estää kirjautumisen ja ilmoittaa asiasta heti sisäänkirjautumisen yhteydessä.
2.Onko henkilölle myönnetty oikeus käyttää hallintaaliittymää?
- Avaa henkilön jäsenkortti ja siirry Käyttäjät-välilehdelle.
- Varmista, että kohta “Pääsy hallintaliittymään” on valittu.
Miksi toimihenkilölle ei näy Hallinta-nappi Web-sovelluksessa?
Mikäli toimihenkilö ei pääse hallintakäyttöliitymään, syy on yleensä puuttuvassa roolissa tai käyttöoikeudesta. Tarkista seuraavat asiat:
- Onko henkilölle määritelty oikea rooli (Asetukset > Roolit)?
- Jos roolia ei ole lisätty, ei Hallinta-nappi ole näkyvissä sovelluksessa
- Onko henkilölle myönnetty oikeus käyttää hallintaaliittymää?
- Avaa henkilön jäsenkortti ja siirry Käyttäjät-välilehdelle.
- Varmista, että kohta “Pääsy hallintaliittymään” on valittu.
Toimihenkilöroolin myöntäminen
Jotta seuran ja joukkueiden toimihenkilöt (rahastonhoitajat, valmentajat, ohjaajat, joukkueenjohtajat jne) pääsevät myClubin hallintapuolelle esimerkiksi luomaan laskuja ja tapahtumia, tulee heille myöntää sopivat roolit (käyttöoikeudet). Pääkäyttäjä voi myöntää roolin sivulla Asetukset > Roolit.
Jäsenen tietojen näkyminen ryhmälle tai julkisesti (tietosuoja-asetukset)
Ryhmän jäsenten yhteystietojen näkyvyys määräytyy kolmen asetuksen perusteella:
- Seuran pääkäyttäjä voi määrittää ryhmän Asetuksissa, saavatko ryhmän jäsenet nähdä toistensa yhteystiedot.
- Seuran pääkäyttäjä määrittää Asetukset > Tietosuoja > Jäsenkenttien näkyvyys -sivulta mitä kenttiä seuran jäsenet voivat halutessaan näyttää ryhmän jäsenille tai julkisesti.
- Jokainen jäsen voi omissa tietosuoja-asetuksissaan päättää, saako hänen yhteystietonsa näyttää muille ryhmän jäsenille.
Yhteystiedot näkyvät muille vain, jos molemmat ehdot täyttyvät.
Esimerkki
Jäsenen yhteystietojen näkyminen ryhmän tai joukkueen muille jäsenille voi helpottaa esimerkiksi kimppakyytien sopimista, yhteydenpitoa tai toimitsijavuorojen vaihtamista.
Tietosuojalain mukaan yhteystietojen jakaminen muille jäsenille edellyttää aina jäsenen lupaa.
Tämä lupa pyydetään automaattisesti jäseneltä järjestelmässä – mitään erillistä toimenpidettä ei tarvita.
Miksi pelaaja näkyy osallistujalistalla kohdassa “Muut” eikä “Pelaajat”
Jos jäsenen jäsentaso on Pelaaja, mutta hän näkyy osallistujalistalla kohdassa “Muut”, syy on tietosuoja-asetuksissa.
“Muut”-osioon listataan henkilöt, jotka eivät ole sallineet jäsentasonsa näyttämistä muille.
Vaikka jäsentaso olisi teknisesti Pelaaja, se ei näy järjestelmässä, ellei jäsen ole tätä erikseen sallinut.
Jäsen voi korjata tilanteen sallimalla tietosuoja-asetuksistaan jäsentason näyttämisen muille.
Jäsenen tietojen päivitys
Jäsenet ja harrastajat päivittävät tietojaan pääsääntöisesti itse, jolloin toimihenkilöiden työtaakka on kevyempi. Toimihenkilö pääsee kuitenkin päivittämään jäsentietoja avaamalla jäsenkortin muokkaustilaan klikkaamalla jäsenlistalla päivitettävän jäsenen nimeä.
Huomaa
Jäsentaso ja Rooli eivät ole sama asia. Valmentajalle voi olla myönnettynä jäsentasoksi Valmentaja, mutta ilman Valmentajan roolia hän ei pääse hallintapuolelle.
Tapahtuma ei näy oikeille jäsenille
Jos luomasi tapahtuma ei näy oikeille jäsenille, tarkista, että olet luonut sen oikeaan ryhmään (siirry oikean ryhmän sivulle vasemman yläkulman ryhmänavigaatiosta). Tarkista myös, että tapahtuman näkyvyysasetukset ovat oikein ja ilmoittauminen on käynnissä.
Tapahtumien lisäkentät
Mikäli seuran tarvitsee kerätä tapahtumien yhteydessä jotakin lisätietoa osallistujilta, voi tapahtumailmoittautumisen yhteyteen lisätä Tapahtuman lisäkentän. Kysyttävä tieto poistuu määritellyn ajan päästä seuran tiedoista. Lisäkenttiä voi hyödyntää esimerkiksi allergioiden kysymiseen turnausmatkan yhteydessä.
Yhteistyökumppanin ja joukkueen laskuttaminen
Yhteistyökumppaneiden ja joukkueiden hallinnassa ja laskutuksessa hyödynnetään jäsentiliä. Luo kumppani tai joukkue omaksi jäsentiliksi (voit estää kirjautumisen) ja lähetä laskut normaaliin tapaan.
Yhteiset harjoitukset kahdella joukkueella
Mikäli seurassa kaksi eri joukkuetta harjoittelee osittain yhdessä, voidaan tehdä seuraavanlainen aliryhmärakenne seuran pääkäyttäjän toimesta.
Esimerkki
- Pojat 2009
- Pojat 2010 & 2011
- Pojat 2010
- Pojat 2011
- Pojat 2012
- …
Yhteiset harjoitukset luodaan ryhmään Pojat 2010 & 2011. Omien ryhmien tapahtumat luodaan aliryhmiin (Pojat 2010 tai Pojat 2011), jolloin joukkueita voidaan hallita itsenäisinä (viestintä, laskutus, ..) eikä kuormiteta vanhempien kalentereita turhaan toisen ryhmien tapahtumilla.
Kohdistumattomat maksusuoritukset
- Lue lisää kohdistumattomista maksuista täältä