Rekisteröinti
Liittyessäsi / ilmoittaessasi lapsesi seuraan luot aina jäsentilin itsellesi tai lapsellesi.
Jäsentili voidaan rekisteröidä seuran toimihenkilön toimesta (käyttöönotto aktivointiviestin kautta) tai voit omatoimisesti ilmoittautua jäseneksi, jos seura on tämän sallinut. Usein jäsentili luodaan samalla, kun ilmoittaudut seuran kurssille tai tapahtumiin.
Huomaa
Jäsentilin rekisteröinnin yhteydessä voit myös luoda myClub-tunnuksen (sähköposti + salasana), jolla pääset kirjautumaan myClubiin. Katso ohje.
Samalla myClub-tunnuksella hallinnoit yhtä tai useampaa jäsentiliä samassa tai eri seuroissa.

Jäsentilin rekisteröinti ilmoittautumisen yhteydessä

  1. 1.
    Mene seuran myClub-sivulle ja Katso avoimet ilmoittautumiset tai siirry suoraan Ilmoittautumiset- tai Tapahtumat-välilehdelle. (Pääset usein Ilmoittautumiset- tai Tapahtumat-välilehdille suoraan esim. seuran verkkosivuilta).
  2. 2.
    Valitse itsellesi sopiva Kurssi tai Tapahtuma, johon haluat ilmoittautua.
  3. 3.
    Täytä jäsenen tiedot. Jäsen voit olla joko sinä tai lapsesi.
    • Mikäli olet ilmoittamassa lapsesi harrastukseen, lisää myös omat tietosi painamalla lomakkeen "Lisää huoltaja"-painiketta.
    • Lomakkeen täyttäjän tulee olla yli 13-vuotias. Alle 13-vuotiaan tulee pyytää huoltajaa täyttämään tiedot.
  4. 4.
    Klikkaa Seuraava ja Vahvista ilmoittautuminen.
  5. 5.
    Ilmoittautuminen valmis! Seuraavaksi:
    • Luo itsellesi myClub-tunnus, jotta pääset kirjautumaan myClubiin.
    • Jos sinulla on jo myClub-tunnus, kirjaudu sisään ja liitä jäsentili tunnukseesi.
    • Voit myös klikata “Ei kiitos, en halua tässä vaiheessa liittää jäsentiliä myClub-tunnukseeni”. Voit luoda tunnuksen tai liittää jäsentilin siihen halutessasi myöhemmin.

Jäsentilin käyttöönotto aktivointiviestin kautta

Kun seura on rekisteröinyt puolestasi sinulle jäsentilin, saat sähköpostiisi aktivointiviestin.
  1. 1.
    Klikkaa viestissä olevaa Aktivoi tilini -painiketta.
  2. 2.
    Siirryt seuran myClub-sivulle:
    • Luo itsellesi myClub-tunnus tai
    • Kirjaudu myClub-tunnuksellasi
  3. 3.
    Liitä jäsentili myClub-tunnukseesi.
  4. 4.
    Tarkista tämän jälkeen jäsentietojesi oikeellisuus ja täydennä puuttuvat tiedot.
Vinkki
Kun olet liittynyt seuraan ja rekisteröinyt jäsentilin, muista ladata myClub-mobiilisovellus! Sovelluksella voit kätevästi ilmoittautua tapahtumiin, tarkastella laskuja ja viestejä, muokata asetuksia ja seurata harrastusaktiivisuuttasi.

Jäsentilin rekisteröinti omatoimisesti (selainversiossa)

  1. 1.
    Etsi seurasi myClub-palvelu osoitteesta https://id.myclub.fi/flow/clubs Seurat-välilehdeltä kirjoittamalla hakukenttään muutama alkukirjain seuran nimestä tai seuran paikkakunta ja klikkaa Etsi.
  2. 2.
    Klikkaa seurasi logoa, jolloin pääset seurasi myClub-sisäänkirjautumissivulle.
  3. 3.
    Klikkaa sisäänkirjautumissivulla Ilmoittaudu jäseneksi.
  4. 4.
    Täytä jäsentietolomake.
  5. 5.
    Jos seura on sallinut liittymisen omatoimisesti ryhmiin, valitse ryhmät joihin haluat liittyä.
  6. 6.
    Vahvista rekisteröityminen klikkaamalla Tallenna.
  7. 7.
    Voit vielä luoda myClub-tunnuksen, jolla pääset kirjautumaan palveluun. Mikäli sinulla on jo myClub-tunnus, kirjaudu sisään ja liitä luomasi jäsentili myClub-tunnukseesi.
Huomaa
Et voi rekisteröityä seuran järjestelmään omatoimisesti, jos seura ei ole sallinut tätä.
Vinkki
Kun et löydä Ilmoittaudu jäseneksi-linkkiä, on seurasi estänyt omatoimisen rekisteröitymisen järjestelmään. Tällöin voit klikata Katso avoimet ilmoittautumiset -linkkiä tai katsoa Tapahtumat-välilehdeltä avoimia kursseja tai tapahtumia, joihin voisit ilmoittautua.
Huomaa
Jos et keksi tapaa miten voisit liittyä seurasi myClub-järjestelmän ryhmään tai joukkueeseen, ota yhteyttä suoraan seurasi toimihenkilöön.

Jäsentilin rekisteröiminen epäonnistuu: "Henkilö on jo rekisteröity seuraan"

Virheilmoitus "Henkilö X X on jo rekisteröity seuraan Y Y" kertoo yleensä siitä, että kyseinen henkilö on jo rekisteröity seuran myClub-järjestelmään ja yrität tehdä duplikaattia henkilöstä. myClub ei huoli saman seuran sisälle kahta täsmälleen saman nimistä henkilöä.
Mahdolliset duplikaattijäsenet aiheuttavat epäselvyyksiä tilastoinnissa, viestinnässä, laskutuksessa, käyttöoikeuksien hallinnassa ja jäsentietojen poistamisessa järjestelmästä henkilötietojen käsittelyn elinkaaren loppuessa.
Kun saat kyseisen virheilmoituksen, toimi seuraavasti:
  1. 1.
    Tarkista ensin, onko sinulla tai lapsellasi myClub-jäsentili seurassa. Tämän voit tarkistaa kirjautumalla myClub-tunnuksellesii ja tarkistamalla kaikki jäsentilit jotka sinulla on jo käytössä.
  2. 2.
    Jos jäsentiliä ei ole liitetty myClub-tunnuksellesi, yritä liittää jäsentili myClub-tunnuksellesi. Katso ohje.
Vasta kun olet varma, että sinulla ei ole vielä seuraan myClub-jäsentiliä, voi olla, että seurassa on poikkeuksellisesti kaksi samannimistä henkilöä. Tässä tapauksessa voit lisätä Etunimi-kenttään esimerkiksi etunimen lisäksi vielä toisen nimen.
Epäselvissä tapauksissa voit aina olla yhteydessä seurasi toimihenkilöön.
Last modified 1mo ago