Laskun maksu

Löydät myClubilla lähetetyt laskut sähköpostisi lisäksi myClub-jäsensivultasi sekä selainversiosta (Laskut-välilehti) että mobiilisovelluksesta (Viestit ja laskut -välilehti).

Alla muutamia hyviä vinkkejä nopeaan, helppoon ja virheettömään laskujen maksuun.

Käytä laskun maksussa virtuaaliviivakoodia

Sähköpostiin tulevasta laskun tiedoista löytyy virtuaaliviivakoodi. Koodin voit kopioida ja sijoittaa verkkopankissasi sille osoitettuun kenttään, jolloin laskupohjalle kopioituu automaattisesti laskun tiedot oikein. Vain laskun vastaanottajan nimi tulee lisätä maksulomakkeelle.

Muista viitenumero

Jos et käytä virtuaaliviivakoodia, muista käyttää maksaessasi aina viitenumeroa, jotta maksusuoritus päivittyy oikein myClubiin. Ja olethan tarkkana, että maksat laskun sille tilille mikä on laskuun merkitty.

Merkitse lasku käsitellyksi

Maksettuasi laskun kannattaa merkitä maksusuorituksen jälkeen myClub-jäsentilin lasku käsitellyksi. Voit siis merkitä itsellesi muistiin ja mahdollisesti toiselle huoltajalle tiedoksi, että olet laittanut laskun maksuun. Näin ei tule vahingossa maksettua laskua useampaan kertaan, jos esimerkiksi laskun eräpäivä on vasta tulevaisuudessa tai maksusuoritukset eivät ole vielä päivittyneet myClubiin. Lisäksi, kun lasku on merkitty käsitellyksi, et saa myöskään viikkotiedotteessa muistutuksia avoimista laskuista.

Laskujen toimitus oikeisiin osoitteisiin

Muista määritellä jäsentilin asetuksissa, että laskut menevät oikeisiin osoitteisiin. Lue lisää viestintä- ja laskutusasetuksista.

Seurasi saattaa olla myös mahdollistanut erillisen laskutusosoitteen syöttämisen. Tällöin voit kirjata jäsentiedoista poikkeavan osoitteen laskuille, esimerkiksi niissä tapauksissa, joissa laskun maksaja asuu eri osoitteessa kuin jäsen.

Hyödynnä muita maksutapoja

Jos seurasi on ottanut Verkkolaskutus-lisäpalvelun käyttöön, voit maksaa laskuja e-laskuina sähköpostilaskun sijaan. Maksutavan voit muokata viestintä- ja laskutusasetuksissa.

Tutustu e-laskun tilaamiseen.

Last updated