Johdanto harrastajille
Jäsenen ohjeet on tarkoitettu myClubia käyttävien seurojen jäsenille, harrastajille ja näiden vanhemmille. Jäsen voi olla esimerkiksi joukkueen pelaaja, kurssille tai leirille osallistuva henkilö tai muuten seuran toimintaan osallistuva harrastaja. Jäsenen ohjeista löytyy apua mm. myClub-tunnuksen luomiseen, jäsentilien hallinnointiin, tapahtumiin, laskuihin ja viesteihin. Jäsen voi käyttää myClubia joko maksuttomalla mobiilisovelluksella tai selaimella.
Jäsenet voivat kirjautuessaan myClubiin
ilmoittautua tapahtumiin (treenit, pelit, kurssit, leirit jne)
tarkastella ja maksaa laskuja
lukea tiedotteita
kommentoida tapahtumia (kysyä esimerkiksi kyytiä treeneihin)
seurata omaa harrastusaktiivisuutta
tarkistaa joukkuekaverin yhteystiedot
päivittää omia jäsentietojaan (yhteystiedot, tietosuoja-asetukset).
Ohjeiden käyttö
Valitse aihealue, johon tarvitset ohjeistusta sivun vasemman reunan valikosta. Avautuvasta alasvetovalikosta voit valita ohjesivun ja -aiheen, johon tarvitset apua. Ohjesivulla näet ohjeen väliotsikot ja rakenteen oikeassa reunassa. Voit navigoida helposti oikeaan kohtaan klikkaamalla oikean reunan valikon väliotsikkoa.
Voit siirtyä kätevästi seuraavaan tai edelliseen ohjeeseen sivun alareunassa.
Lisäapua
Mikäli et löydä apua ohjeista, ole yhteydessä seuran toimihenkilöön (joukkueenjohtaja, rahastonhoitaja, seuratyöntekijä). Toimihenkilöllä on pääsy myClubin hallintakäyttöliittymään, josta hän voi muokata seuran/ryhmän asioita.
Mikäli kyseessä on tekninen ongelma, pyydä seuran toimihenkilöä välittämään viestisi myClubin tuotetukeen.
Usein kysyttyä
Unohtunut salasana
Mikäli olet unohtanut salasanan, voi alustaa itsellesi uuden salasanan helposti myClubin kirjautumisivulla joko selainversiossa tai mobiilisovelluksessa. Salasanan voi alustaa uudelleen, mikäli sähköpostiosoite on määriteltynä myClub-tunnuksellesi.
Klikkaa Salasana unohtunut? -linkkiä.
Syötä sähköpostiosoitteesi.
Avaa sähköposti ja seuraa ohjeita. (Mikäli et saanut viestiä, tarkista roskapostikansio.)
Sähköpostiosoite muuttunut
Mikäli sähköpostiosoitteesi on muuttunut, pyydä seuran toimihenkilöä (joukkueenjohtaja, valmentaja, seuratyöntekijä jne) vaihtamaan jäsentilisi sähköpostiosoite jäsenkortistasi ja lähettämään sinulle aktivointilinkki.
Saat jäsentilin aktivointilinkin uuteen sähköpostiisi, jota klikkaamalla pääset ottamaan jäsentilin käyttöön. Lue ohje jäsentilin rekisteröimisestä.
Samalla luot uuden myClub-tunnuksen uudelle sähköpostillesi, mikäli sitä et ole vielä luonut.
Poistuminen jakelulistalta
Mikäli et halua vastaanottaa viestejä seuralta, tarkista omat viestintäasetukset kyseiseltä jäsentililtä kirjautumalla myClubiin joko selaimessa tai mobiilisovelluksella. Tarkista kohta Yhteisön viestit.
Mikäli et ole enää seuran toiminnassa mukana, ole yhteydessä seuran jäsenrekisterivastaavaan poistaaksesi jäsentilisi ja sähköpostisosoitteesi seuran jäsenrekisteristä.
Jäsenrekisterivastaavan yhteystiedot löydät seuran tietosuojaselosteesta. Tietosuojaselosteen löydät seuran myClub-sisäänkirjautumissivulta.
myClub-tuotetuki ei voi poistaa jäsentietoja, sillä seura on jäsenrekisterinpitäjänä vastuussa oman jäsenrekisterinsä ajantasaisuudesta.
Tietojen poistaminen jäsenrekisteristä
Mikäli haluat, että omat/lapsesi tiedot poistetaan seuran jäsenrekisteristä (esim. et ole enää seuran toiminnassa mukana), ole yhteydessä seuran jäsenrekisterivastaavaan poistaaksesi tietosi seuran jäsenrekisteristä.
Jäsenrekisterivastaavan yhteystiedot löydät seuran tietosuojaselosteesta. Tietosuojaselosteen löydät seuran myClub-sisäänkirjautumissivulta. Voit myös pyytää jäsentilin sulkemista mobiilisovelluksessa.
myClub-tuotetuki ei voi poistaa jäsentietoja, sillä seura on jäsenrekisterinpitäjänä vastuussa oman jäsenrekisterinsä ajantasaisuudesta.
Jäsentilin liittäminen tunnukselle -viesti tuli pyytämättä
Mikäli sait Jäsentilin liittäminen tunnukselle -viestin sähköpostiisi pyytämättä, on joku yrittänyt liittää (usein vahingossa) myClub-tunnuksellesi (sähköpostiosoitteellasi) jäsentiliä.
Jäsentilin käyttöönotto tapahtuu aina sähköpostin kautta, joten jos liittämisen tehnyt henkilö ei pääse sähköpostiisi käsiksi, voit jättää viestin huomioimatta. Lisätietoa jäsentilien hallinnoinnista.
Tuetut laitteet
myClubia voit käyttää sekä selaimessa (katso tuetut selaimet) että maksuttomalla mobiilisovelluksella.
Huomaathan, että käyttääksesi myClubia sinun tulee olla mukana myClubia hyödyntävän seuran toiminnassa.
Tapahtumat eivät näy oikein
Mikäli käytät myClub-mobiilisovellusta, tarkista että olet Tapahtumat-sivulla oikealla välilehdellä; omat tapahtumat löydät joko Omat- tai Mukana-välilehdeltä.
Mikäli et näe seurasi harrastustapahtumia myClub-sovelluksessa, tarkista tai pyydä seuran toimihenkilöä tarkistamaan että sinulla on varmasti jäsentili seurassa. Pyydä toimihenkilöä myös tarkistamaan, että kuulut oikeaan ryhmään ja että jäsentilisi sähköpostiosoite on oikein.
Kun jäsentili löytyy, sähköposti on oikein ja kuulut oikeaan ryhmään, pyydä toimihenkilöä lähettämään aktivointilinkki sähköpostiisi ja ota jäsentili käyttöön.
Aktiivisuustilasto ei päivity
Mikäli et näe realistisia aktiivisuustilastoja mobiilisovelluksessa, tämä johtuu siitä, että seuran/joukkueen/ryhmän toimihenkilöt eivät suorita läsnäoloseurantaa myClubilla. Vaikka olet ilmoittautunut (ja käynyt) tapahtumissa, ei tästä synny merkintää aktiivisuusraporttiin, mikäli toimihenkilö ei merkitse läsnäoloa.
Voit tiedustella seuran käytänteitä läsnäolojen merkintään suoraan seuran/joukkueen/ryhmän vastuuhenkilöltä, esimerkiksi valmentajalta.
Last updated