myClub-ohjeet
Seuran harrastajaSeuran toimihenkilöAPITakaisin myClubiin
Seuran toimihenkilö
Seuran toimihenkilö
  • Johdanto toimihenkilöille
  • Uudet ominaisuudet
  • Mobiilisovellus
  • myClub-käyttöönotto
    • Tilaus
    • Asetukset
    • Tietosuojaseloste
    • Tiedotus ja käytön aloittaminen
  • Asetukset
    • Jäsenet
    • Tapahtumat
    • Ryhmät
    • Laskutus
    • Viestintä
    • Sopimukset
    • Roolit (toimihenkilöiden käyttöoikeudet)
    • Tietosuoja
    • Tyylit
  • Jäsenet
    • Lisääminen järjestelmään
    • Lisääminen ryhmään
    • Poistaminen ryhmästä
    • Poistaminen järjestelmästä
    • Duplikaatin poisto
    • Jäsentiedot
    • Suodattimet
    • Kokoelmat
    • Perheet
    • Saavutukset
    • Yhteistyökumppani
    • Liitäminen verkkosivulle
    • Muutokset
    • Käyttöesimerkkejä
  • Laskutus
    • Laskun luonti
    • Tuotteen luonti
    • Alennukset
    • Erääntyneet laskut
    • Maksusuoritukset
    • Viitemaksut
    • Hyvityslaskut
    • Maksusuorituksen korjaaminen
    • Excel-tiedostoon vienti
    • Laskujen tulostus
    • Poikkeustapaukset laskuissa
    • Käyttöesimerkkejä
    • Kuukausiveloitukset
  • Tapahtumat
    • Luonti ja asetukset
    • Jäsenen ilmoittaminen
    • Ennalta valittu kokoonpano
    • Läsnäoloseuranta
    • Vieraileva jäsen
    • Poistaminen
    • Tapahtumien tuonti
    • Excel-tiedostoon vienti
    • Liittäminen kotisivuille
    • Kurssi-ilmoittautumistapahtumat
    • Käyttöesimerkkejä
  • Kurssit
    • Luonti ja asetukset
    • Aikataulu
    • Osallistujat
    • Liittäminen kotisivuille
  • Viestintä
    • Tiedotteet
    • Sähköpostit
    • Tekstiviestit
    • Viestipohjat
    • Liittäminen kotisivuille
    • Käyttöesimerkkejä
  • Yleisiä ohjeita
    • Palvelulaskutus
    • Käyttöliittymä
    • Omat toimihenkilöasetukset
    • Kirjautuminen
    • Video-ohjeita
  • Lisäpalvelut
    • Yleistä
    • Aulamoodi
    • Kirjanpito
      • Käyttö
      • Netvisor
      • Procountor
    • Kotisivupaketti
    • Materiaalipankki
    • Pankkiyhteys
    • Palloliitto
      • Pelipassien lataus myClubiin
      • Pelaajien vienti Pelipaikkaan
    • Qridi Sport
    • Saatavien hallinta
    • SMS
    • Taloushallinto
    • Tuotteet
      • Käyttöönotto
      • Luonti ja hallinta
      • Sovellusesimerkkejä
    • Verkkokauppa
    • Verkkolaskutus
    • Verkkomaksut
      • Paytrail
    • Vuorosuunnittelu
      • Asetukset
      • Varattavat ajat
      • Vuorot
      • Verkkokauppa
      • TASO-integraatio
    • myClub Connect
      • Toiminnallisuudet
      • myClub Connect tietosuojaohje
    • Harrastekalenteri
Powered by GitBook
On this page
  • Vaadittavan Pelipassin (Tuotteen) lisääminen tapahtumalle
  • Tuotteiden hyödyntäminen
  • Video-ohje

Was this helpful?

  1. Lisäpalvelut
  2. Palloliitto

Pelipassien lataus myClubiin

Pelipaikka-tiedoston lataavalla toimihenkilöllä tulee olla Pääkäyttäjän tai Taloudenhoitajan rooli Pelipaikassa. Lisäksi toimihenkilön tulee olla myClub-pääkäyttäjä.

  1. Kirjaudu Pelipaikkaan.

  2. Mene Raportit-sivulle.

  3. Kohdassa Rakenna raportti klikkaa Rakenna.

  4. Valitse raporttiin tulostuviksi tiedoiksi Henkilön tiedot -valikosta (ks. kuva)

    • PalloID

    • Etunimi

    • Sukunimi

    • Syntymäaika

  5. Lisäksi valitse raporttiin Transactions -valikosta (ks. kuva)

    • Tuote

    • Tuoteryhmä (Rajaa: On yhtä kuin Playing pass)

    • Maksun tila (Rajaa: On yhtä kuin Maksettu)

    • Alkupäivä (Rajaa: Suurempi kuin edellisen vuoden viimeinen päivä, esim. 31.12.2019)

    • Päättymispäivä

  6. Klikkaa Suorita Raportti.

  7. Lataa CSV tietokoneellesi.

Huomaa

Mikäli hankitte seuranne pelaajille muun kuin Playing pass -tuoteryhmän lisenssituotteita, hakekaa tiedot Pelipaikasta ja tuokaa CSV-raportit myClubiin yksi tuoteryhmä kerrallaan. Haettava tuoteryhmä kirjataan aina Tuoteryhmä-kenttään. Käytettävissä olevat tuoteryhmät:

  • Playing Pass (Pelipassi)

  • Hobby pass (Korttelipassi)

  • Insurance (Vakuutustieto)

Vinkki

Voit tallentaa raporttiin valitut kentät myöhempää käyttöä varten klikkaamalla Tallenna raportti.

Tämän jälkeen siirry myClubiin

  1. Mene Asetukset > Lisäpalvelut > Palloliitto -sivulle.

  2. Valitse kenttä, johon Pelipaikasta tuotava PalloID tallennetaan: klikkaa Muokkaa ja valitse valmis kenttä (esim. Lisenssi-ID) tai lisää uusi lisäkenttä (esim. PalloID). (Kentän tyypiksi tulee asettaa Lyhyt teksti ja käyttötilaksi kannattaa määritellä Nähtävissä).

  3. Klikkaa Tuo sisään lisenssejä-nappia ja valitse oikea CSV tiedosto tietokoneeltasi.

  4. Tuotuasi tiedoston näet listalla tiedostossa olleet pelaajat riveittäin. Jokaisella rivillä näet, miten Pelipaikan tiedot täsmäävät myClubin kanssa:

    • OK: Tiedot kohdistettu jäseneen. PalloID, nimet ja syntymäaika täsmäävät. Rivit on hyväksytty automaattisesti.

    • Konflikti: Tiedot kohdistettu jäseneen, mutta osa tiedoista ei täsmää. Voit hyväksyä rivin tiedot konfliktista huolimatta tai päivittää jäsenen tiedot oikeiksi. (Huom. kun pelaaja tuodaan Pelipaikasta ensimmäistä kertaa, näkyy tämä Konfliktina, sillä PalloID-tietoa ei vielä löydy myClubista ko. pelaajan kohdalla.)

    • Virheellinen: Tiedot eivät kohdistu jäseneen. Tarkista tiedot ja/tai kohdista rivi manuaalisesti oikeaan jäseneen, jonka jälkeen voit hyväksyä rivit.

  5. Hyväksy rivit joko rivi- tai massatoiminnolla. Vain hyväksytyistä riveistä muodostuu tuotteita myClubiin.

  6. Hyväksy lopulta tuonti.

  7. Toimihenkilö (joukkueenjohtaja, valmentaja) näkee voimassolevan Pelipassin ja vakuutustiedon Jäsenet-sivulla:

    1. Aseta suodatin Jäsenen tuote ja valitse haluttu Pelipassi (tuote)

    2. Valitse taulun sarakkeeksi hammasrattaasta Jäsenen tuote.

Huomaa

Mikäli jäsenellä ei ole myClubissa PalloID:tä tallennettuna, päivittyy Pelipaikasta tuotu PalloID automaattisesti valittuun kenttään. Mikäli Pelipaikassa on useampi PalloID samalla jäsenellä, päivittyy vain yksi PalloID myClubiin. Kentän tiedon voi myöhemmin päivittää oikeaksi jäsentiedoissa.

Vinkki

Voit muistuttaa Pelipassittomia jäseniä helposti suodattamalla heidät näkyviin.

  1. Lisää suodatin Jäsenen tuote (Jäsenellä ei ole tuotetta).

  2. Valitse jäsenet ja lähetä sähköpostilla ohjeet Pelipassin hankintaan.

Vinkki

Vaadittavan Pelipassin (Tuotteen) lisääminen tapahtumalle

Joukkueenjohtaja tai valmentaja voi asettaa tapahtumalle vaadittavan Pelipassin (Tuotteen) tapahtuman asetuksissa. Näin voidaan tapahtumien yhteydessä kontrolloida osallistuvien jäsenten Pelipassin voimassaolo:

  1. Mene Tapahtumat > Hallinta-sivulle ja avaa haluttu tapahtuma muokkaustilaan.

  2. Klikkaa Maksut-välilehti auki.

  3. Klikkaa Lisää tuote ja lisää tapahtumaan käyvät Pelipassit (tuotteet).

Jäsenen ilmoittautuessa tapahtumaan toimihenkilö voi tarkastaa tapahtumalistauksessa, keillä jäsenillä on tapahtumassa vaadittava Pelipassi (Tuote). Tieto löytyy valitsemalla taulun sarakkeeksi Käytettävä tuote.

Tuotteiden hyödyntäminen

Tuote on voimassa saman ajan Pelipassin kanssa. Näin ollen yhdelle pelaajalle luodaan vain yksi tuote yhtä saman kauden Pelipassia kohden.

Video-ohje

PreviousPalloliittoNextPelaajien vienti Pelipaikkaan

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

Tiedota pelaajia ja vanhempia myClub-tiedotteella, mikä Pelipassi joukkueen pelaajien tulee hankkia Pelipaikasta ja linkkaa ohjeistus Pelipassin hankkimiseen. .

Kun toimihenkilö tuo CSV-tiedoston Pelipaikasta myClubiin ja tarkastaa tuodut tiedot, muodostaa myClub ladatuista Pelipasseista Tuotteita. Tuote löytyy Pelipassin ostaneen pelaajan jäsentililtä selainversiossa ja mobiilisovelluksessa. ( on olemassaoleva lisäpalvelu myClubissa, jota hyödynnetään myös muissa konteksteissa). Yksi tuote edustaa yhtä Pelipassia.

Ohjeistusta Pelipaikasta
Tuotteet
Pelipaikka -käyttöliittymä